Kysyimme: Missä hyvää palvelua?

Lukijaraatilaiset kertovat, missä he ovat saaneet hyvää asiakaspalvelua.

Viikkosavo kysyi lehden Lukijaraadilta, missä he ovat saaneet hyvää palvelua. Savossa on myös käynnissä Parasta palvelua -kilpailu, johon yritykset voivat ilmoittaa itsensä mukaan ja yleisö valitsee heistä parhaan. Kilpailun järjestää Kuopion alueen Kauppakamari. Marko Kauko
Inka Matilainen

Inka Matilainen

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas. Usein tulee herkemmin moitittua kuin kiitettyä. Siksi Viikkosavo päättikin antaa lukijaraatilaisille mahdollisuuden soittaa hyvää kelloa ja kertoa, missä Kuopiossa he ovat saaneet erityisen hyvää asiakaspalvelua.

Kyselyssä nousi esille monia eri liikkeitä ja palveluntarjoajia, mutta muutamia paikkoja mainittiin useammissa vastauksissa. Tällaisia olivat muun muassa Kaffeteria Mummola, Prisma, K-market Petonen, Petosen S-market, Petosen Apteekki sekä Kuopion Jätekeskuksen kaatopaikka.

– Kaffeteria Mummola: Iloinen ilme henkilökunnalla. Tunnet itsesi tervetulleeksi. Silmiä hivelevä kalustus ja ne herkut! Aito mummolan tunnelma, hehkuttaa yksi raatilainen.

– Kuopiossa saa ehdottomasti parasta palvelua Kaffeteria Mummolassa! Kahvilan yrittäjät ovat ihanan ystävällisiä, iloisia ja avuliaita. Tuntuu, että he nauttivat työstään. Ja se heijastuu tietysti asiakaspalveluun, jatkaa toinen.

Useampikin ruokakauppa eri puolilla Kuopiota sai palvelustaan kiitosta.

– S-market Petonen. Opastavaa ja ystävällistä palvelua. Erityisesti nuorilta henkilöitä tuleva ”hyvää huomenta” tai ”terve”ilahduttaa kovin.

Tuntuu, että he nauttivat työstään.

– Petosella on etnisiin ruokatarvikkeisiin ja tavaroihin erikoistunut liike Istanbul, ja täytyy sanoa, että aina siellä asioidessani palvelu on ollut aivan mielettömän ystävällistä, kertoo toinen.

Kaatopaikalta moni kuopiolainen on lähtenyt hyvillä mielin, eikä vain siksi, että itselle turha tavara ja roska on mennyt kiertoon.

– Parasta palvelua olen saanut Jätekukon ”kaatopaikalla”. Kaikki tapaamani henkilöt olivat erittäin ystävällisiä. Neuvottiin koko ajan, mihin mikäkin jäte laitetaan ja jopa autettiin kantamisessa, kertoo eräs raatilaisista.

– Kaatopaikalle kun menee jätteiden kanssa, niin kyllä on ystävällinen palvelu ja neuvonta ja työntekijät vielä avustavat kuorman purkamisessa ja lajittelussa, lisää toinen.

Esille nostettiin myös monia kukkakauppoja, kampaamoita sekä kosmetologeja. Monella raatilaisella on luottokampaamo ja kukkakauppa, kuten myös huoltopalvelu.

– Prisma: Koko henkilökunta tervehtii aina iloisesti ja on valmiina auttamaan tarvittaessa. Linjurin Kukka: Menneiden vuosien iloissa ja suruissa myötäelävää palvelua laadukkaasti. Mahtavaa saada kiittää näin, kun asioidessa ei aina osaa. Muutoin kun menemällä uudestaan palveltavaksi, kommentoi eräs raatilainen.

– Jos muutama hyvä liike tai yritys pitää listata jossa asiakaspalvelu Kuopiossa toimii, niin ne ovat: Autokorjaamo Timantti Team Oy, kauppahallin Savo-Karjalan Liha ja Sokoksen S-market. Kaikissa on helppo asioida ja asiakaspalvelu yksinkertaisesti toimii, listaa yksi raatilainen.

Lue jutun nettiversiosta, mitä muita yrityksiä lukijaraatilaiset nostivat esiin.

Lukijaraati

Liity mukaan

Viikkosavon Lukijaraadin ideana on ottaa tavalliset kuopiolaiset mukaan lehden tekoon ja sitä kautta osallistumaan sekä vaikuttamaan Kuopiossa tapahtuviin asioihin.

Noin kerran kuussa raatilaisille lähetetään kysely sähköpostitse ja pyydetään heiltä näkemyksiä ajankohtaisiin asioihin.

Lukijaraatiin voit liittyä laittamalla sähköpostia osoitteeseen toimitus@viikkosavo.fi

Palvelu

Kehuja saivat myös

"Petosen apteekki, palvelu pelaa, mm. reseptien uusintatarpeesta informoidaan ajoissa. Vaikka kyseisessä

apteekissa on mielestäni aika paljon asiakaskäyntejä – niin palvelu on nopeaa ja ystävällistä."

"Gigantti Kuopio alansa ammattilainen, jossa palvelu- ja tuotekonsepti on kunnossa, ostoksille on helppo lähteä aina uudestaan. Arvosana 9, asteikolla 1-10. DNA Kauppakatu, myös alansa ehdotonta kärkeä, jossa palvelu ja tuotesortimentti kohdallaan. Arvosana 9."

"Ainakin Espanjan herkussa on tosi ystävällinen palvelu. Yliopiston apteekki on myös esimerkillinen."

"Kaikki toimii hyvin. henkilökunta erityisen mukavaa ja hyvin koulutettua ja myymälä koostaan huolimatta siisti. Kuopion torikauppiaat, kaikki kohteliaita ja mukavia."

"Kiinteistömaailman Puijonkadun konttorissa kun laitoin asunnon myyntiin, niin palvelu on ollut ystävällistä ja tehokasta. On neuvottu kaikissa mahdollisissa asiakkaan kannalta tärkeissä asioissa ja asunto menee vauhdilla kaupaksi."

"Paras mahdollinen palvelu on ollut Eila Mytkänimellä, kauneushoitola, Islabin Apajan piste on ollut myös palvelualtis."

"K-Market Makasiini. Parhain palvelu, henkilöstö, asiakkaiden tuotetoiveiden huomiointi. Kotoinen ja lupsakka meininki juuri tässä K-marketissa."

"Olen saanut todella hyvää palvelua yrityksessä Elegie Hius- ja kauneuspalvelut. Ensinnäkin todella ammattitaitoiset henkilöt tekevät. Aina ovat ystävällisiä ja tekevät rauhallisesti sekä ottavat asiakkaan toiveet huomioon. Liikkeessä mukava ja kotoisa tunnelma. Sokos tavaratalon kahvio yläkerrassa on myös mainitsemisen arvoinen. Erittäin hyvää ja ammattitaitoista palvelua. Tuotteet hyvin esillä ja aina tuoreita. Kahvio hyvällä paikalla ja hyvin siisti."

"Mielestäni Kuopiossa panostetaan hyvään palveluun joka puolella. Lähikauppa K-market Haapaniemenkatu ylitti odotukset kysymällä, onko jotain tuotteita mitä kaupasta puuttuu ja joita minä tarvitsen. Kerroin, ja hyllyyn ilmestyi alle viikossa toivomani tuotteet. Iso kiitos. Toinen on yliopiston apteekki. Tarjoutuvat auttamaan tuotteen etsinnässä, mutta saa myös vaan katsella. Kiitos. Kolmanneksi kiitän Torilla olevaa Laurosen kojun henkilökuntaa. Palaute on otettu hyvin vastaan ja palvelu on aina ystävällistä. Kiitos."

"Cosmis Kirsi. Erittäin ammattitaitoinen diplomikosmetologi. Kirsi on hyvin empaattinen ja työlleen omistautunut kauneusalan ammattilainen, hän paneutuu asiakkaan tarpeisiin ja neuvoo miten ihoa hoidetaan kotona."

"Yksi on kehumisen arvoinen: luottokampaajani Vedenneito! Sieltä saa aina laadukasta, asiantuntevaa palvelua ja asiakkaan toivomukset otetaan hyvin huomioon."

"Ensimmäinen apteekki: Farmaseutit ovat ystävällisiä eikä heillä tunnu olevan kiire. Apteekissa ei ole yleensä ruuhkaa. Miellyttävä käyntikokemus aina. Pyörön kirjasto: Heipat huikataan jo ovelta ja palvellaan ystävällisesti ja ammattitaitoisesti. Erityisesti nuori kirjastovirkailijamies piristää päivää. Glitter Matkus: Iloinen ja ystävällinen palvelu. Asiakkaan annetaan katsella rauhassa eikä tungeta iholle."

Keskustelu