Viikkosavon printtilehdellä 70 000 lukijaa

Viikkosavon kokonaistavoittavuus on 75 000 lukijaa.

Viikkosavon printtlehdellä on 70 000 lukijaa. Lehden kokonaistavaoittavuus on 75 000 lukijaa. Tämä selviää Kansallisen mediatutkimuksen (KMT) tänään julkaisemasta lukijatutkimuksesta. KMT mittaa suurimpien suomalaisten lehtien lukijamääriä.

Viikkosavon printtilehden lukijamäärä on huomattavasti painosmäärää korkeampi. Lehden perusjakelun painosmäärä on reilu 55 000 kappaletta.

Monilla suomalaisilla kaupunkilehdillä lukijamäärä on huomattavasti painosmäärää pienempi. Eli lehtiä menee lukematta roskiin. Viikkosavon kohdalla tilanne on päinvastainen: Printtilehdellä on lähes 15 000 lukijaa enemmän kuin lehteä painetaan.

- Olemme pyrkineet tekemään lehteä, joka herättää keskustelua ja joka kiinnostaa monenlaisia ihmisiä. Printtilehden korkea lukijamäärä kertoo, että olemme tässä onnistuneet. Haluamme kuitenkin kehittää tuotetta jatkuvasti, jotta se palvelisi niin lukijoita kuin ilmoittajia, päätoimittaja Aija Pirinen sanoo.

Viikkosavon näköislehteä luetaan runsaasti myös verkosta. Tuore näköislehti ilmestyy verkkoon varhain keskiviikkoaamuisin.

Savon Median myyntijohtaja Marko Hämäläinen sanoo, että Viikkosavon printti- ja näköislehden korkea lukijamäärä kertoo siitä, että puheet printtilehden kuolemasta ovat vahvasti ennenaikaisia.

– Mainostajille printtilehti on edelleen tärkeä foorumi tavoittaa potentiaalisia asiakkaita omalta alueelta.

Tutustu muidenkin suomalaisten lehtien lukijamääriin alla olevasta linkistä

Kommentoi