Kansallinen Mediatutkimus: Viikkosavo tavoittaa 70 000 lukijaa viikossa

Viikkosavon kokonaistavoittavuus on 70 000 lukijaa. Päivi Taskinen-Kekki

Viikkosavon kokonaistavoittavuus printtilehti ja digitaalinen sisältö yhteen laskettuna on 70 000 lukijaa. Viikkosavon printtilehdellä on 68 000 lukijaa. Tämä käy ilmi Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2021) tänään julkaisemasta mediatutkimuksesta. KMT mittaa suomalaisten lehtien lukijamääriä.

Viikkosavon printtilehden lukijamäärä on edelleen huomattavasti painosmäärää korkeampi. Lehden perusjakelun painosmäärä on reilu 55 000 kappaletta. Printtilehdellä on noin 13 000 lukijaa enemmän kuin lehteä painetaan.

Tuore Viikkosavon digitaalinen näköislehti ilmestyy verkkoon varhain keskiviikkoaamuisin.

– Hyödyllisellä, puhuttelevalla ja myös viihdyttävällä kaupunkilehdellä riittää kysyntää niin printissä kuin verkossa, Viikkosavon päätoimittaja Päivi Taskinen-Kekki sanoo.

– Viikkosavoa kehitetään jatkuvasti palvelunäkökulmasta niin lukijoita kuin ilmoittajia ajatellen, hän toteaa.

Kansallisen Mediatutkimuksen mittauksen mukaan 96 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä suomalaisista lukee sanomalehtiä.

Sanomalehtisisältöjä lukee digitaalisena 86 prosenttia suomalaisista ja 93 prosenttia 25–44-vuotiaista, selviää mittauksesta.

Viikkosavoa kehitetään jatkuvasti.

Kommentoi