Viikkosavo ja Kuopion Kaupunkilehti uudistuvat

Viikkosavo ja Kuopion Kaupunkilehti saavat uudet raikkaat ja selkeät ulkoasut.

Viikkosavo ja Kuopion Kaupunkilehti saavat uuden, raikkaan ulkoasun. Ensimmäiset uudistuneet lehdet ilmestyvät syyskuun lopussa.

 

Viikkosavossa ja sisarlehti Kuopion Kaupunkilehdessä on viime viikot työstetty mittavaa lehtiuudistusta. Molemmat lehdet siirtyvät kuukauden kuluttua uuteen, moderniin toimitusjärjestelmään ja siinä yhteydessä lehtien graafinen ulkoasu uudistuu.

– Uuteen tekniikkaan siirtyminen muuttaa koko toimitustyöskentelyämme. Tekniikka helpottaa tuntuvasti lehtien suunnittelua. Lukijalle muutokset näyttäytyvät entistä selkeämpinä, ryhdikkääm-pinä ja journalistisesti tasokkaampina lehtinä, päätoimittaja Aija Pirinen kertoo.

Profilointiuudistus vuodenvaihteessa

Viikkosavossa ja Kaupunkilehdessä tehtiin vuodenvaihteessa profilointiuudistus, jolloin lehtien sisältöjä erilaistettiin. Uutiset ja tapahtuma- ja menotiedot keskitettiin keskiviikon Viikkosavoon. Viikonvaihteen Kaupunkilehden sisältö keskittyy puolestaan paikallisiin puheenaiheisiin, henkilöhaastatteluihin, ajattomiin ilmiöihin ja teemoihin. Molemmissa lehdissä korostuu kuitenkin paikallisuus ja näkökulmat ovat Kuopio-keskeisiä.

– Lukijatutkimustemme mukaan lehdillä on selvästi omat lukijakuntansa, vaikka lehtien jakelualue on sama. Tähän olemme pyrkineetkin, eli haluamme tarjota lukijoille ja ilmoittajille kaksi erilaista tuotetta. Graafisten uudistusten myötä lehdet erilaistuvat voimakkaammin nyt myös visuaalisesti, Pirinen sanoo.

Etusivut uudistuvat alkuvuodesta

Ensimmäinen uudistunut Viikkosavo ilmestyy 27. syyskuuta ja uudistunut Kaupunkilehti samalla viikolla, 30. syyskuuta. Molempien lehtien etusivut säilyvät vuosisopimusilmoittajien vuoksi nykyisenlaisinaan vielä vuoden loppuun asti. Etusivutkin uudistuvat vuoden 2018 alussa.

– Voimme nyt tarjota ilmoittajillemme entistä monipuolisemmat tuotteet. Uudistuneet lehdet lisäävät lehtien kiinnostavuutta ja lukuarvoa ja tekevät lehdistä entistäkin tehokkaammat ilmoituskanavat, aluemyyntipäällikkö Marko Hämäläinen kertoo.